|
Tweet |
Üniversite odaklı eğitim anlayışının gençleri işsizliğe sürüklediğini ifade eden Çevik, mesleki eğitim ve teknik alanların yeniden öncelik haline getirilmesi gerektiğini vurguladı.
“HERKES MASA BAŞI İŞ İSTİYOR”
Çevik,“Toplumda artık üretimden uzak, kolay ve gösterişli yaşam beklentisi oluşturuldu” dedi.
“TEKNİK EĞİTİM İHMAL EDİLDİ”
Yerli ve Milli Partili Çevik,“Türkiye’nin bugün en büyük sorunlarından biri teknik personel ve ara eleman eksikliğidir” ifadelerini kullandı.
“ÜNİVERSİTE MEZUNU ÇOK AMA ÜRETEN YOK”
Çevik,“Herkes avukat, mühendis ya da masa başı çalışan olmak istiyor ancak üretim alanlarında ciddi insan kaynağı açığı oluşuyor” diye konuştu.
“MEDYA VE SİYASET YANLIŞ ALGI OLUŞTURDU”
Toplumdaki beklentilerin değiştiğine dikkat çeken Çevik,“Televizyonlar ve siyaset sürekli makam, mevki ve gösterişli hayatları ön plana çıkardı” dedi.
“MECLİSTE LİYAKAT TARTIŞMASI VAR”
İsmail Hakkı Çevik,“Bugün Meclis’te liyakat, üretim ve uzmanlık tartışmaları toplumun en önemli gündemlerinden biri haline geldi” ifadelerini kullandı.
“ÜRETEN TÜRKİYE MODELİ ŞART”
Çevik açıklamasında teknik eğitimin güçlendirilmesi gerektiğini belirterek,“Yetki bizde olsa eğitim sisteminde teknik alanlara ve ara eleman yetiştirilmesine çok daha fazla ağırlık verirdik” diye konuştu.
“Türkiye’nin Yeni Bir Eğitim Modeline İhtiyacı Var”
Yerli ve Milli Parti Elazığ İl Başkanı İsmail Hakkı Çevik açıklamasını şu sözlerle tamamladı:“Türkiye artık sadece diploma veren değil, üretime katkı sunan insan yetiştiren bir sisteme geçmek zorundadır.”